неділя, 15 листопада 2015 р.

Веб-конференція (вебінар)

Веб-конференція - це технологія, за допомогою якої можна реалізувати онлайн-зустріч з метою неофіційного або ділового спілкування, а також для спільної роботи над документами і різними мультимедіа-файлами.Проведення веб-конференції неможливо без підключення до інтернету, адже єднальною ланкою між учасниками онлайн-зустрічі може служити як клієнтський додаток, завантажене і скачані з інтернету заздалегідь, так і веб-додаток, що працює безпосередньо через браузер.

Веб - конференція (англ. Web conferencing) - технологія та інструментарій для організації онлайн-зустрічей та спільної роботи в режимі реального часу через Інтернет. Веб-конференції дозволяють проводити онлайн-презентації, спільно працювати з документами і додатками, синхронно переглядати сайти, відеофайли і зображення. При цьому кожен учасник знаходиться на своєму робочому місці за комп'ютером.
Веб-конференції, які припускають «одностороннє» мовлення спікера і мінімальну зворотний зв'язок від аудиторії, називають вебінару.
ІсторіяУ перші роки після виникнення Інтернету поняття «веб-конференції» означало спілкування на форумах і в списках розсилки, тобто спілкування в асинхронному режимі.
Першою популярною програмою для веб-конференцій, що дозволяє спілкуватися і працювати над додатками і документами в режимі реального часу, стала програма Microsoft NetMeeting.
Потім інструменти для веб-конференцій стали з'являтися в різних месенджерах, найбільш популярним з яких був Windows Messenger, за замовчуванням вбудований в операційну систему Windows.
В останні роки з'явилася велика кількість веб-сервісів, що надають різні інструменти для веб-конференцій, які працюють в браузері або за допомогою інсталюється «тонкого клієнта». Ці сервіси дозволяють брати участь в онлайн-зустрічі незалежно від платформи комп'ютера.
Можливості веб-конференцій Сервіси для веб-конференцій можуть включати наступні можливості та інструменти:

  • спільний доступ до екрану або окремим додаткам (screen sharing)
  • інтерактивна дошка (whiteboard)
  • демонстрація презентацій
  • синхронний перегляд веб-сторінок (co-browsing)
  • анотація екрану
  • моніторинг присутності учасників
  • текстовий чат
  • інтегрована VoIP-зв'язок
  • відеоконференцзв'язок
  • можливість міняти ведучого
  • можливість віддавати контроль над мишею і клавіатурою
  • модерація онлайн-зустрічей
  • зворотний зв'язок (наприклад, опитування або оцінки)
  • планування зустрічей і запрошення учасників
  • запис ходу веб-конференції
Раніше і зараз. Кілька років тому, коли глобальна комп'ютерна мережа інтернет тільки починала активно впроваджуватися в наше життя, поняттям «веб-конференція» позначали спілкування на форумах в асинхронному режимі. Трохи пізніше цей термін придбав інше значення, ставши втіленням спілкування в он-лайн режимі в цілому.Кілька років тому, коли глобальна комп'ютерна мережа інтернет тільки починала активно впроваджуватися в наше життя, поняттям «веб-конференція» позначали спілкування на форумах в асинхронному режимі. Трохи пізніше цей термін придбав інше значення, ставши втіленням спілкування в он-лайн режимі в цілому. Вебіна́р (англ. webinar) — спосіб організації зустрічей онлайн, формат проведення семінарів, тренінгів та інших заходів за допомогою Інтернету.Це неологізм, утворений поєднанням слів веб (англ. "мережа") та семінар. Для організації вебінару використовуються технології відео-конференції, інтернет-телефонії та ін. Вебінари поширені в діловому середовищі. Дедалі більшого значення набувають вебінари й у дистанційній освіті.У перші роки після появи Інтернету терміном «веб-конференція» часто називали гілку форуму або дошки оголошень. Пізніше термін набув значення спілкування саме в режимі реального часу.Вебінари можуть бути спільними і включати в себе сеанси голосувань і опитувань, що забезпечує повну взаємодію між аудиторією та ведучим. У деяких випадках ведучий може говорити через телефон, коментуючи інформацію, що відображається на екрані, а слухачі можуть йому відповідати, переважно по телефону з гучномовцем. На ринку також присутні технології, в яких реалізована підтримка VoIP-аудіотехнологій, що забезпечують повноцінний аудіозв'язок через мережу онлайн. Вебінарам (залежно від провайдера) може бути властива функція анонімності або «невидимості» користувачів, завдяки чому учасники однієї і тієї самої конференції можуть не знати про присутність один одного. Вебінар як різновид веб-конференції. Вебінар - один з видів веб-конференції, що передбачає одностороннє мовлення з боку ведучого, який не може вільно взаємодіяти з іншими учасниками. Однак вебінари можуть бути і спільними, надаючи такі додаткові можливості, як опитування і голосування, забезпечуючи тим самим інтерактивну взаємодію між віщають і його слухачами. При цьому ведучий може коментувати інформацію, що відображається на екрані комп'ютера. Різні провайдери можуть надавати учасникам веб-конференції таку послугу, як анонімність користувача. Завдяки даній функції учасники можуть не знати про присутність один одного на загальній конференції. Веб-конференція як послуга. Відеоконференція через мережу являє собою сервісну послугу, що надається компанією-постачальником на власному веб-сервері. Дана послуга найчастіше платна. Різні компанії пропонують власні умови використання та оплати, однак найчастіше постачальники використовують модель оплати залежно від кількості користувачів послуги або ж фіксовану помісячну оплату.

Сфери застосування. Широке застосування вебінар отримав в дистанційній освіті. Взаємодія між лектором і його учнями за допомогою спілкування в режимі веб-конференції, є, безсумнівно, дуже зручним і простим у використанні для обох сторін. Однак не менш часто вебінари застосовують в продажах для віддаленої демонстрації продукту.



Десять майданчиків для проведення вебінарів


Вебінари стали надзвичайно популярні останнім часом і це не дивно. Переваги цього нового виду навчання / маркетингу / засоби взаємодії очевидні і не раз обговорювалися. Насправді, абсолютно не важливо, з якої причини вам потрібно провести вебінар - маркетинг, навчання, бізнес, технічна підтримка або ви просто вирішили поділитися зі світом рецептом бабусиної борщу.


У кожному разі вам потрібен майданчик для мовлення, своебразная віртуальна "кімната" в Інтернеті, де ви будете збирати своїх слухачів. І ось тут, з одного боку на ринку просто величезна кількість різних варіантів і пропозицій, а з іншого - дійсно хороших вкрай мало. Причому розкид за цінами коливається від «абсолютно безкоштовно» до декількох тисяч доларів! Давайте подивимося, що підійде саме нам.

Тарифи всіх майданчиків розраховуються або по часу мовлення, або за кількістю учасників, або береться абонплата за місяць / рік.


Мінімальні вимоги до майданчика:

Можливість стабільного та якісного аудіо-мовлення.
Наявність зворотного зв'язку з учасниками в режимі реального часу (традиційно - чат).
Можливість управління доступом - додавати, видаляти учасників тренінгу.
Можливість викладати текстові ДЗ, записи каста, файли і т. д.
Плюс, по можливості, хотілося б обійтися без спеціальних програм і віщати прямо через сайт. Плюс згодилося б відео-мовлення та презентації онлайн, плюс хочеться зберігати файли прямо там же, на майданчику, плюс .... але це вже індивідуально.

Тільки пам'ятайте, що якщо ви транслюєте відео, презентації і т.д. в режимі реального часу, то хороший Інтернет-канал потрібен не тільки вам, але і вашим учасникам.

Виходячи з цих вимог, і будемо вибирати наш віртуальний клас і тариф.

Отже, подивимося, що у нас є. Спочатку, звичайно ж, безкоштовні майданчики. І російськомовні.



Безкоштовні російськомовні майданчики


1. Webinar2.ru

Сервіс від команди Андрія Парабелум, гуру нового покоління Інфобізнес. Зроблено відповідно до девізом "Краще один раз вчасно, ніж сім раз ідеально". Мабуть, завдяки цьому майданчик завоювала чималу популярність в Рунеті. Всі основні функції є - аудіо-мовлення, чат, можливість залишати повідомлення та коментарі, додавати і видаляти учасників.

Але є і зворотна сторона медалі - через своєї популярності і безкоштовності сервіс частенько не витримує навантаження від напливу охочих долучитися до вебінарів. Втім, хлопці досить оперативно усувають збої.


Плюси:

нічого зайвого, приємний і простий інтерфейс;
популярність в Рунеті;
безкоштовність;
окремий чат - можна перенести на свій сайт.

Мінуси:

високе завантаження сервісу, буває недоступним;
затримка голосу (5-10 сек.);
відсутність додаткових мультимедіа функцій;
необхідний софт для мовлення;
окремий чат - залежність від стороннього сервісу.
Вартість проведення тренінгу: безкоштовно.

2. Kastim.ru

Ще один популярний і безкоштовний сервіс для проведення вебінарів в Рунеті. Загалом-то, непоганий вибір для початківців. Швидка і проста реєстрація, немає обмеження на кількість учасників, нормальну якість звуку. Є цікава фішка - можна приймати оплату прямо через сайт kastim.ru, правда доведеться ділитися з ними комісією - у розмірі 10%.


Плюси:

швидка і проста реєстрація;
можливість приймати оплату від учасників;
сервіс "все-в-одному" - і чат, і аудіо крутяться на одному сервері.

Мінуси:

заплутана навігація по сайту;
застарілий дизайн.

Вартість проведення тренінгу: безкоштовно





Три англомовні майданчики

Якщо у вас немає проблем з англійською, можна звернути увагу на зарубіжні майданчики. Але не забувайте, що ваших слухачів теж не повинен лякати англомовний інтерфейс.


3. Wiziq.com

Відносно молодий гравець на ринку, але вже встиг завоювати популярність серед простого люду демократичними цінами і функціоналом. Є два види аккаунта - безкоштовний і ... ви не повірите, за гроші. Платний відрізняється в основному розширеним функціоналом, наявністю техпідтримки, можливістю зберігати файли на сервері wiziq і приймати оплату учасників. Але навіть у безкоштовному акаунті функціонал на висоті. Крім основних функцій, є мовлення відео, дошка для малювання, і т.п.

Число учасників, що в платному, що в безкоштовному варіанті, обмежена - 500 слухачів. Вартість платного аккаунта становить приблизно $ 50 на рік.


Плюси:

безліч функцій, комплексний сервіс "все-в-одному";
ціна;
мовлення через сайт, не потрібні додаткові програми;
багатий функціонал безкоштовного аккаунта.

Мінуси:

тарифний план тільки один - абонплата за рік.

Вартість проведення тренінгу: $ 50 (абонплата за рік, менший період не пропонує).


4. Dimdim.com

Функціонально і за рівнем сервісу дуже схожий на wiziq. Також є безкоштовний і платні акаунти з розширеними функціями. Безкоштовний акаунт обмежений 20-ма учасниками.

Деякі функції організовані за допомогою спливаючих вікон. А спливаючі вікна блокуються за умовчанням в більшості сучасних браузерів. Ви можете просто не помітити попередження про заблоковане вікні, і яка-небудь функція у вас просто не запрацює.


Плюси:

безліч функцій, комплексний сервіс "все-в-одному";
кілька тарифних планів на вибір;
вВещаніе через сайт, не потрібні додаткові програми.

Мінуси:

спливаючі вікна можуть блокуватися у вашому браузері.

Вартість проведення тренінгу: $ 25 (абонплата за місяць, 50 учасників одночасно).

5. Gotomeeting.com

Звичайний набір функцій, є презентації та скрінкасти екрану свого комп'ютера, але немає відео. Безкоштовного аккаунта немає. Є пробний безкоштовний доступ, але при реєстрації просять ввести дані банківської карти.


Плюси:

розробник - компанія Citrix, непогано зарекомендувала себе на ринку ПЗ.

Мінуси:

ціна;
менший функціонал в порівнянні з основними конкурентами.

Вартість проведення тренінгу: $ 49 / місяць при обмеженні в 15 учасників, $ 99 на місяць при обмеженні в 1000 учасників.


Платні російськомовні майданчики

Давайте тепер подивимося, чи є в Рунеті що-небудь гідне.

6. webinar.ru

Одна з самих розкручених платних майданчиків. Безкоштовних акаунтів немає, але є кілька тарифних планів на вибір. Функціонально схожий з wiziq і dimdim.


Плюси:

безліч функцій, комплексний сервіс "все-в-одному";
мовлення через сайт, не потрібні додаткові програми;
кілька тарифних планів.

Мінуси:

ціна.

Вартість проведення тренінгу з розрахунку 25 слухачів:

+3495 Рублів - якщо плануєте тільки аудіо-мовлення.

9995 рублів - якщо хочете використовувати відео та інші розширені функції.


7. v-class.ru

Ще один майданчик "все-в-одному" - з відео, дошкою для малювання і т.д. Основний функціонал той же, що і вебінар.ру, але не так гламурненько. Тариф на 3 місяців на 35 слухачів буде коштувати 10 900 рублів.


Плюси:

безліч функцій, комплексний сервіс "все-в-одному";
мовлення через сайт, не потрібні додаткові програми.

Мінуси:

використання спливаючих вікон.

Вартість проведення тренінгу: абонплата на 3 місяців на 35 слухачів - 10900 рублів.

8. webinarexpert.ru

По суті, мало чим відрізняється від попереднього, хіба що заплутаністю тарифів. Але трохи додали глянцю, виглядає симпатичніше.


Плюси:

безліч функцій, комплексний сервіс "все-в-одному";
мовлення через сайт, не потрібні додаткові програми;
різноманітність тарифів.

Мінуси:

суб'єктивно - якось заплутано і складно все.

Вартість проведення тренінгу: віртуальна кімната на 30 чоловік обійдеться в 5000 рублів на місяць.

9. webinarpro.ru

Сказати щось певне поки важко, майданчик нова, ще тільки виходить на старт. Є мінімальні необхідний функціонал - аудіо, чат, управління доступом.


Плюси:

ціна;
простота використання.

Мінуси:

немає додаткових функцій;
немає демо доступу.

Вартість проведення тренінгу: абонплата 500 рублів / місяць.

10. clearwebinar.ru

Взагалі це не майданчик для вебінарів, в тому сенсі, в якому ми зазвичай її уявляємо. Це просто сервіс, який дозволяє вести аудіо-мовлення.

Саму віртуальну "кімнату" доведеться створювати самим на своєму сайті. Якщо він у вас, звичайно ж, є. І вирішувати проблему з розмежуванням доступу, і якось впроваджувати на цю сторінку ще чат, і. ... Загалом, підійде не всім. Тим не менш, якщо вас все це не лякає і потрібен просто сервіс для аудіо-мовлення, то це може виявитися непоганим рішенням.


Плюси:

ціна;
дозволяє зібрати віртуальний клас у себе на сайті.

Мінуси:

з функцій - тільки аудіо-мовлення;
необхідність вручну управляти сервісом мовлення;
необхідність додаткової програми для мовлення;
необхідність розміщувати віртуальний клас у себе на сайті;
і т.д.

Вартість проведення тренінгу: 15 годин аудіо-мовлення 750 рублів.

Ось, мабуть, і все. Ви можете знайти ще безліч майданчиків, як платних, так і безкоштовних, але по-справжньому гідних дуже мало. Особливо в російськомовній частині Інтернету.


Підведемо підсумки

Для тих, кому ліньки читати весь текст.

Починати цілком можна на безкоштовних майданчиках, таких як webinar2.ru, kastim.ru, wiziq.com, dimdim.com і тому подібних. Там же можна запросто вести безкоштовні промо-вебінари. Але в перспективі краще запланувати перехід на один з платних сервісів, інакше в самий невідповідний момент ви можете виявити вашу майданчик непрацездатною. У разі безкоштовного сервісу ніхто нічого нікому не винен і ніяких зобов'язань перед вами не несе.
Для тих, кому не хочеться розбиратися з англомовним інтерфейсом, але потрібен якісний сервіс, можна порекомендувати webinar.ru або clickmeeting.ru
Тим же, кого не налякати мовою Шекспіра, підійде wiziq.com і dimdim.com. І там, і там є пробні акаунти, щоб оцінити якість сервісу.
Тим, кому потрібен виключно сервіс підтримки аудіо-мовлення, і тим, хто готовий у всьому трохи розібратися, підійде clearwebinar.ru і webinarpro.ru.


Методичні поради з проведення вебінарів

Как провести свой первый вебинар. Что нужно для вебинара? (відео)

Завдання на 1 тиждень:
Зареєструватися на довільному майданчику для проведення вебінарів та провести пробний вебінар для учасників курсу "Вебінар. Веб-конференція" на обрану Вами тему.


1 коментар:

  1. Була вражена створеним Вами відео. Спасибі! Дійсно, читати багато тексту важко, а тут все доступно і коротко розказано. Я планую проведення вебінару у п*ятницю о 13-40. Запрошення вишлю на вказані адреси. Тема буде пов*язана з граматикою української мови.

    ВідповістиВидалити